22 juni 2005

Dag två

Det blir en liten mjukstart i min karriär som bloggare, vill ju inte skämma bort alla läsare.

En liten förklaring till varför denna blog över huvudtaget såg dagens ljus kanske skulle vara på sin plats.
En forumtråd på nätverket Shortcut hette: Man vet att man är singel när... Där skrev jag tydligen roliga saker som folk tyckte var läsvärda och någon kläckte idén att jag skulle börja blogga. Till slut blev folkmassorna utanför mitt fönster (en viss överdrift, möjligtvis) för högljudda och påfrestande, så jag föll för grupptrycket (denna fantastiska uppfinning, vad skulle man skylla på om inte det fanns) och började blogga. Jag blev nästan lite chockad när folk faktiskt läste vad man skrev, men de lessnar nog snart.

Idag regnar det i Stockholm, då är det fördelaktigt att vara singel, då får man paraplyet för sig själv. I och för sig, är man inte singel så får man möjlighet att gå lite närmre den man delar paraply med.

Imorse slapp jag vakna till Håkan Hellström på radion, utan fick istället avnjuta Irish blood, English heart av Morrissey, världens mest bittra och cyniska människa.

Då det regnar idag kanske man ska passa på att tvätta lite inför helgen ikväll, eller så kan jag sitta och hoppas att någon ringer och vill hitta på något efter jobbet, så slipper jag ta ansvar.

Tyvärr är det ingen kanal, varken på TV eller radio som visar kvällens match.

Nåja, det var förmiddagens små tankar, eventuellt uppdateras det under dagen.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

36 besökare redan andra dagen, otroligt. Du kanske ska börja sälja banners på din sida;-)

Idag kan jag nog hålla med dig om 0-7!

22 juni, 2005 16:00  
Anonymous Anonym said...

Härligt Johan! Nu har jag lagt din blogg i min favvo-lista!

22 juni, 2005 16:09  
Anonymous Anonym said...

Kul idé!!! Kommer att följa dig här med.

22 juni, 2005 18:16  
Anonymous Anonym said...

oj, är det dags för tvättvikning igen?!
hoppas att du är ute på något kul och att det slutat regna!

22 juni, 2005 19:13  
Anonymous Anonym said...

Johan rular.
*tummarna upp*

22 juni, 2005 21:25  
Anonymous Anonym said...

Johan - du är bara bäst! *schmack*

22 juni, 2005 21:28  

Skicka en kommentar

<< Home