22 juni 2005

Karaktär

Vissa hävdar att de har karaktär. Själv skulle jag vilja påstå att jag är en.
Blev, i alla fall, uppringd av David som tyckte att jag skulle AWa med honom, så så blev det. Tvättstugan blev skjuten till ett senare datum, troligtvis sen. Det var ändå ingen fara, egentligen bara två plagg jag skulle vilja ha rena till helgen, men jag har mer kläder. Hinner hem, svidar om från kamrersuniform till lite mer rockeranpassat, ger katterna mat och piper iväg. Tid hemma: 9 minuter.
Kommer till det fashionabla stället Kelly's. Där sitter David och Karin redan på uteserveringen, och de har förbeställt en öl. Kan livet bli bättre?

Mången diskussion pågår under kvällen, bland annat har det tydligen hittats en perfekt partner till mig. Enda problemet är att hon är gift. Lucky me! Just det, hon bor i USA också.

Efter några öl och en toast med räkröra (vägrar kalla den smeten skagen) och rökt lax var det hemgång. På tricken (tunnelbana för de läsare som inte vet) märker jag att ena jackfickan är öppen. Inte bara öppen, visar det sig, utan även tom. Blir kallsvettig och öppnar andra fickan. Där ligger min MP3-spelare. Snacka om flyt! Och lurad garderobslänsare. I den länsade fickan låg ett par solglasögon från Dressman, redan mosade efter glädjejubel i söndags, för 100:-.

Katterna är uppenbarligen inte vana vid kvällsbloggande, utan nu ska det tydligen gås mot sängen.

Slutsatsen var i alla fall att det inte blev någon tvättstuga, regnet försvann och locktonerna från en uteservering blev för starka.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Inspirerande läsning! Jag tror att jag vill vara som du. :-)

23 juni, 2005 11:53  
Anonymous Anonym said...

Solglasögon från Dressman?
Stylish :)

01 juli, 2005 13:22  
Blogger Johan said...

Gör man av med ett flertal solglasögon per säsong så känns det dumt att köpa designerbrillor. Huvudsaken är att de är snygga och skyddar ögonen.

01 juli, 2005 13:30  

Skicka en kommentar

<< Home