05 maj 2006

Helgen är nära

Så börjar äntligen helgen närma sig. I och med att tisdagen var måndag så är det idag torsdag, jag har lyckats intala mig det hela veckan, så blev jag positivt överraskad vid lunchtid, när jag kom på att det bara var en halv dag kvar på veckan. Underbart.

Helgens skaldjursfrossa var kanonbra.
Det blev blåmusslor, krabba, gratinerade grönmusslor, hummer, gratinerade havskräftor, räkor och rökta räkor. Till det åt vi kokt, skivat ägg, hemgjord aioli, hemgjord majonäs, bröd rostat i ugn med olivolja och vitlök på. Ja, just det, det gick 15 liter vin också, på oss 10, men Pelle drack mest öl. Hade gjort lite snaps, en gräslök/svartpeppar och en habanero.

Dagen efter var trögstartad, men sen blev det dags att städa och diska, det tog sin lilla tid. När vi var klara åkte vi hem till katterna och slängde ihop en räkrisotto. Underbart god.

Vad har hänt i veckan? Ska jag vara helt ärlig vet jag inte riktigt, den har flutit förbi i en dimma, har varit trött sedan helgen. Inte nog med att skaldjursbalunsen blev sen, kvällen innan, när vi firade AK, blev också hysterisk. Inatt lyckades jag dock sova hela 8 timmar, så jag vaknade utvilad, och dagen har inte varit en dimma.

Till lunch hade jag ingen lust att vara social med kollegor, så jag tog Neil Gaiman och hans American Gods som sällskap. Precis när jag skulle få maten ringer telefonen. Det var Pelle som var inne på Stadshuset på kurs, och han ville luncha. Sagt och gjort, han kom förbi Gallerian och lunchade. Även Marie tittade förbi. En riktig spontanlunchdate.

Tyvärr börjar boken snart ta slut, undrar vad jag ska läsa sen.

Imorrn är det städdag i föreningen. Underbart... Bäst att ta någon utomhussyssla. På kvällen blir det inflyttnings-/födelsedagsfest.