23 juni 2005

Tredje dagen

Då var det dags för tredje dagens bloggande. Igår blev det en liten bonusblog, som i sin tur fick fram en extrablog imorse. Knepigt, man får nästan prestationsångest.

Inga sviter från igår, men det blev å andra sidan bara tre öl. Underbart skönt med 0-1 i Falkenberg, även om ett mål till hade stämt bättre överens med mitt tippade resultat. Dock får man säga att 450:- på pluskontot sedan vi började tippa matcherna är ganska bra.

Midsommar löste sig relativt tidigt i år, det är ju ändå inte förrän imorrn. Någon gång ska jag vara ute i god tid, men det är lite trist. En riktigt bra fördel att vara singel.
På lunchen skulle det bli en snabblunch, men Lelle mailade och undrade om vi inte skulle ta en gemensam lunch och sätta oss på en uteservering och spana på "turister". Sagt och gjort, så blev det. Efter en överprissatt lunch bestämde vi oss för en lite promenix. Den tog oss ner till Dramaten, sedan upp Norrmalmstorg och sedan Mäster Samuelsgatan. Av en slump hamnade vi på Systemet, så nu är helgen räddad.
När man gick och plockade bland hyllorna kändes det hur gott det skulle vara med en kall i värmen, så nu sitter jag och hoppas att någon ska höra av sig för en AW. Jag är hopplös på sommaren!
Väl tillbaka på jobbet visade det sig att alla i min grupp smitit hem redan, så min arbetsmoral sjönk en smula till.

På vägen hem skas det gå förbi farsgubbens butik för att handla lite sill.

Midsommar kommer bli trevligt, trevligt folk i alla fall, och då löser det mesta sig. Haga har jag aldrig midsomrat i, men någon gång ska ju vara den första.

Nästan skrämmande att vara obokad en lördag, men det ska nog hinna ändra sig.

Kan man ha negativ arbetslust?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ooohhh ja! man kan ha negativ arbetslust! tex när man fått nytt jobb och redan lämnat ifrån sig det mesta av jobbet fastän man inte börjar nytt förrän i augusti....

23 juni, 2005 15:59  
Anonymous Anonym said...

Jag förstår inte varför det bara är singlar som kan bestämma sig sent om midsommarafton? Det är väl precis lika svårt att bestämma vart man ska om man är ett par? Eller har par rent biologiskt tusen och en fler möjligheter än singlar? *fattar nada*

/Inger

24 juni, 2005 03:50  

Skicka en kommentar

<< Home