24 juni 2005

Midsommar

Såja, då var det dags för midsommar.

Jag ska nog inleda med att svara på en kommentar jag fick. Skälet som gör att det är smidigare med att sista-minuten-bestämma midsommar som singel är för att man bara har sig själv att ta hänsyn till, men även som par kan man bestämma sig sent. Nåväl, svar på kommentarer kommer jag försöka hålla så korta, och få, som möjligt.

Återigen, dags för midsommar. Igår när jag var och handlade sillen frågade farsgubben om de inte kunde få låna katterna över midsommar. Det lät ju som en toppenidé, dels slipper jag ha dåligt samvete över att jag inte är hemma, dels får de vara på landet och jaga möss, fåglar, ormar, getingar och allt annat de brukar jaga. Sagt och gjort, han åkte hem, lämnade fiskbilen och bytte om från fiskhandlarklädsel och stoppade in mamma och packning i bilen och åkte hem till mig och hämtade vilddjuren. De var inte helt nöjda med att vara inspärrade, men de tycker om det när de kommer fram.

Det är inte klokt hur snabbt tiden går när man inte gör någonting. Helt plötsligt hade klockan börjat närma sig midnatt, och jag hade en jättebunke med tzaziki som skulle fördelas upp på två mindre bunkar, sill som skulle delas upp, snaps som skulle hällas upp på andra flaskor. Helt enkel, sånt som var inplanerat att göras lite tidigare, men uppenbarligen är det larvigt att vara ute i god tid. Lyckades komma i säng vid 1, för att sova ända fram till halv nio, när helghjärnan slår igång och tycker att det ska vara slutsovet...

Nåja, nu har jag tid att irra runt i lägenheten och komma på nya saker som jag kan ha glömt att fixa.

Glad midsommar, om det är någon som har ork att läsa det här idag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Johan!

Det är kanske enklare att svara på kommentarerna i kommentarerna? ;-)

/Inger

27 juni, 2005 03:15  
Blogger Johan said...

Inger, du får ha överseende ett tag, jag är nybörjarbloggare fortfarande. ;)

Johan

27 juni, 2005 09:02  

Skicka en kommentar

<< Home