26 juni 2005

Söndag kväll

Så, då var helgen över. Ganska lagom med 3 dagar lång helg, för en gång skull kunde man vila ut ordentligt.

Midsommar var kanon, trevligt folk, massvis med mat och några enstaka snaps. Och eventuellt en stackars öl, möjligtvis att det kan ha varit några fler. Det som började som en lunch höll på ungefär lika länge som en lunch. om min biologiska klocka inte är helt ute och snurrar satt vi i Hagaparken fram till 22-snåret. Ola hade det tvivelaktiga nöjet att allt han bar på vägen hem gick sönder, i alla fall kartongen till. Inte alla som har burit kubbspel i filt. Hemma redan vid halv tre. Helgklockan i huvudet väckte mig vid 9, sen gick det inte att somna om, så jag var lite huslig och bokade tvättstugan och tvättade. Disken fick dock vänta, något i sillen hade fått mig lite darrhänt, så jag kände att det var säkrast att vänta med att sätta ömtåliga saker i händerna på mig. I övrigt på lördagen gick jag en liten promenad, men det var tillräcklig aktivitet för mig, somnade redan vid strax före midnatt.

Lyckades faktiskt sova till strax efter 10 imorse (eller, somliga skulle nog hävda att det kallas strax före 11), utvilad och sånt. Det var skönt! Efter att ha drönat hemma en stund bestämdes det att vi skulle ha ett litet möte med vårt fritidsprojekt hemma hos David. Hurtig och energisk bestämde jag mig för att cykla från T-plan till Årsta. Imponerande att det bara tog en kvart, trots att jag cyklade lugnt för att inte vara sjöblöt när jag kom fram och trots att jag lyckades irra runt en hel del. Mötet gick bra och vi fick en hel del gjort. Precis när vi skulle lämna Davids hem ringde telefonen. det var föräldrarna som lämnade landstället och hade två katter för återleverans efter deras rekreation i skogen. Hittade en annan väg hem. Cykelbana hela vägen, men sen hade även någon sett till att det enbart var uppförsbacke. Tarvligt. Tog en kvart även den vägen, sen sprang jag på en kompis vid världens minsta och dyraste Vivo, där lite komplement till hemmets förråd skulle köpas. Enda gången jag lyckats handla för under en hundring där, tror jag. Väl hemma blev det kattleverans och en kort avrapportering. En hel del näbbmöss och andra möss hade fångats. En fågel hade fångats och en hel del flugor hade ätits. Ca tusen fästingar hade borstats av, tillsammans med en kubikmeter päls (jag lovar, jag överdriver knappt).
Nu är de dock utmattade och grymt keliga, men imorgon är de nog tillbaka i sina vanliga gängor.

Allt som allt, en skön och trevlig helg. Tur att det bara är fyra dagar kvar till nästa.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bara FYRA dagar till nästa helg? Sådanna veckor vill jag också ha.....

26 juni, 2005 23:07  
Anonymous Anonym said...

Jodu vännen, din biologiska klocka är faktiskt ute och cyklar. Jag nådde tuben vid fem i tolv, så vi lämnade Haga först en bra stund efter 23. Men trevligt var det!

27 juni, 2005 08:33  

Skicka en kommentar

<< Home