18 november 2005

Definition av hobby

På söndagens promenad kom vi fram till att en hobby är något man kan dricka öl samtidigt som man gör.
Bara så att alla vet:
Öl- (eller vin-, eller annan alkohol-)drickande=hobby
Frånvaro av ovanstående=Inte hobby

Exempelvis: Jag sitter på ett jobb, där jag trivs, men jag har ingen öl, därför är det ingen hobby.

Exempel2: Vi är några kompisar som funderar på att köpa träbåt tillsammans. På vår och höst ska man slipa och dona med den, samtidigt som man har med sig några öl, vilket gör det till en hobby.

Visst är det en enkel tumregel?

4 Comments:

Blogger Anna @ Mormor hade stil said...

Fast jag har en hobby som inte är så jättebra i kombination med öl: kalligrafi (alltså skönskrift). Tro mig, om man inför öl så blir det inte lika skönt skrivet...

21 november, 2005 15:23  
Blogger Johan said...

Spip>>
Jag tror att man får se det som en övergripande tumregel, men det finns ju, självklart, undantag.

Fast, du kanske ska fundera på om det verkligen är en hobby...

21 november, 2005 15:28  
Blogger Anna @ Mormor hade stil said...

klart det är en hobby.

Men okej, jag ska se det som en tumregel istället dårå!

24 november, 2005 16:09  
Blogger Johan said...

Ja, det tycker jag att du ska göra. Om du någonsin är tveksam till om du just för tillfället sysselsätter dig med en hobby eller inte, då ska du ta till dig hobbyregeln.

25 november, 2005 10:00  

Skicka en kommentar

<< Home