15 november 2005

Ångest?

Igår kom budfirman och hämtade min Hem-PC för att ta den till datordoktorn. Ibland undrar jag om min dator byggdes under Fujitsu-Siemens firmafest, det är femte gången den är inne för hårdvarufel. Underbart! Vad ska man nu göra på kvällarna? Är det så att man är datorberoende? Igår läste jag ca 100 sidor i min bok. Det är läge för Terry Pratchett att öka på hastigheten i skrivandet.

I torsdags var jag och åt födelsedagsmiddag på Patricia för Micke. Hade ingen aning om att de gjorde så bra mat där.

Fredagen var det dags för middag hemma hos Pelle och Marie. Efter att Karin och David åkt hem och Marie gått och lagt sig satt jag och Pelle och lyssnade på musik (mestadels ska, av någon anledning), drack öl och snackade skit fram till strax innan 5, så jag var hemma vid halv 6. På lördagen åkte jag över till David, för lite ombyte och drink och annat innan höstbalen. Väl där kommer en kvinna fram till mig och frågar: "Du känner inte igen mig, eller hur?" Hjulen började snurra i huvudet och paniken komma fram, men till slut räddar hon mig och säger: "Du gick på fritids hos mig i Solna."
Hur kan hon komma ihåg sånt? Det är ju nästan 25 år sen, och hon har nog haft en del andra knoddar där också. Nåväl, mina föräldrar kände inte heller igen henne. Apropå föräldrar så var de ytterst nyfikna på vem det var jag hade med mig. Morsan skickade min moster för att förhöra mig, och farsan frågade mina kompisar.
Efter att ha dansat några danser, fler än de pliktskyldiga, bestämde vi oss för att gå till Järnet och ta en öl, innan David övertalade oss att gå på 80's på Kolingsborg. Folk var väldigt nyfikna på fracken, det var till och med en flicka som kom fram och fotade mig med sin mobil, hon tyckte tydligen att frack var sexigt. Smickrande!
Dagen efter tog vi en lång promenad runt Djurgårn, och sen såg vi Elizabethtown.

Igår var jag läbbigt trött, det var inte ofantligt mycket sömn i helgen.

Träningen imorse gick inte något vidare, gjorde det jag skulle, men det var svårt att ta i det där lilla sista.

Ikväll ska jag nog dammsuga, det går rykten om att släkten vill komma över och fira att jag blir 31 på lördag.

Om önskemål finns kanske det till och med går att lägga upp en frackbild här.

1 Comments:

Blogger Alison said...

Ja! Frackbild åt folket! :)

15 november, 2005 14:31  

Skicka en kommentar

<< Home