06 mars 2006

Skön helg och ny vecka

I fredags var det dags för Kvarteret Skatan-maraton.
Mötte upp med Emilia på tunnelbanan, men som projektledare valde jag att hinna med ett tåg för tidigt. Hon hade, efter mail från mig, ringt apoteket och fått klargjort för sig att hon visst kunde dricka alkohol med den antibiotika hon tog. Vilken lycka. Biverkningar var att hon kunde drabbas av trötthet och yrsel om den intogs med alkohol... Det drabbas man ju väldigt sällan av annars.

Vid Liljeholmen blev det stor träff, med Karin, David och Virpi. Karin och David hade bestämt sig för att gå ut. Jag var absolut inte sugen på det i fredags, alldeles för slutkörd, efter dålig sömn flera nätter på raken. Efter botanisering på Systembolaget var det dags att inhandla ingredienser till maten. Det bestämdes raskt att det fick bli en risotto. Eller, raskt är väl att ta i, eftersom jag redan innan bestämt det. Risotton blev i alla fall underbart god. Det visade sig att grannarna hade inflyttningsfest den kvällen, och det som gjorde mig mest snopen var nog att en annan kompis skulle på den festen. Framförallt när han ringde på. Helt oväntat.

På lördagen blev det en långsam start på dagen, innan det var dags att åka iväg på middag. Jag fick genomlida min första schlagerfestival på många år, men måste säga att det var helt rätt låtar som vann. En hårdrockslåt, och Alexander Bards lilla band, de två minst schlagriga låtarna.
Maten var kanon även på lördagen. Förrätten blev vitlöks- och citronmarinerad scampi med stekta baguetter och champinjoner stekt i olja och rödvin. Till varmrätt blev det baconlindad och vitlöksost- och soltorkad tomatfylld kyckling, med klyftpotatis. Efterrätten bestod av hallonpaj.

Söndagen bjöd på städning, hemkörningspizza, samt Bröderna Grimm.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, ja Micke berättade om festen igår. Världen är, som vi konstaterat förr, alldeles för liten... :-)

10 mars, 2006 19:51  

Skicka en kommentar

<< Home