01 februari 2006

Dags igen

Då var det dags igen.

Bokslutsgranskandet tar rätt mycket tid. Senaste två veckorna har det varit ca 45 timmars övertid, så det har blivit begränsat med bloggtid. Ska jag vara helt ärlig har det inte varit tid till mycket annat, vardagarna har mest varit att komma hem och klia katterna och krascha i sängen.

I lördags passade vi på att vara lite nördiga på dagen, och sen på kvällen körde vi raclette och fondue. Otroligt gott, men otroligt mättande. På kvällen var det dags för Tech noir på Kolingsborg. Inte varit där på länge, och hade vissa förhoppningar, men det var inte särskilt kul. Ibland känns det som om folket där är så ohyggligt alternativa att det blir en snobbism mot oss "normisar". Sen kan det ha att göra med att jag var lite trött också, hade skjutsat mina föräldrar till Arlanda strax innan gryningen. De skulle till Argentina, och skulle vara på Arlanda vid 5 på lördag morgon, så jag gick upp vid kvart i 4. Passade på att låna deras tvättmaskin på fredagskvällen, eftersom jag sov därute, de långa dagarna hade gjort att jag inte hade hunnit tvätta på två veckor.
När jag kom hem var jag full av överskottsenergi, så jag satte igång att fixa till i garderoben i sovrummet, och röja lite här och var. Jag var nära att sätta igång att dammsuga, men hejdade mig när jag insåg att klockan bara var sju på morgonen. Eftersom jag ändå var vaken passade jag på att leka taxi och skjutsa Virpi från nattjobb i Haninge hem till Sollentuna. Hon tjänade en timme på skjutsen, och jag fick köra bil, en av de mest avslappnande sysslor jag vet.

Söndagen blev det storstädning av köket, och en repa ut till Gustavsberg för att kolla i fabriksboden. Samt att passa på att låna föräldrarnas bastu.
Kan inte hjälpa att jag är lite avis på deras resa till Argentina. 15 dagar är de där. Igår ringde de utifrån Estancian de var på.

Nåväl, åter till bokslutsgranskandet.