24 november 2005

En ny vecka

Torsdag igen. Vad kan ha hänt sen sist?

I fredags var det helkväll, och en tappad mobiltelefon. Riktigt surt och ångestframkallande.
På lördagen blev jag vips lite äldre. Städande och sånt upptog förmiddagen, sen började mina föräldrar och min moster komma förbi. Min moster hade med sig kattmynta, och Rufus blev riktigt drogad.
Lyckligtvis kom David och Karin förbi tidigare och hjälpte till. Karin förstod även efter att ha lyssnat på min far, var jag fått min sarkasm och brutala ärlighet från. Senare på kvällen kom Lelle, Virpi och Jens förbi också. Efter att ha druckit en hel del vin och glögg begav vi oss till Rock's, där det visade sig att det var Thåströmkväll. Mycket trevligt. Lyckligtvis spelade de några Madness också. Det blev en hel del dansande, så fötterna var härligt ömma.

På söndagen blev det en lång fika innan det blev dags att åka hem och ta hand om disken.

På måndagen skulle jag ta med mig lågskor till jobbet och ha kängorna på mig på väg till jobbet, eftersom markens täckts av lappmögel. När jag kom till jobbet visade det sig att jag visserligen tagit med mig en vänster- och en högersko, men självklart i olika par. Riktigt förirrat. Lyckades även beställa ny telefon. den dök sedan upp på tisdagen.
På tisdagen fick jag även tillbaka min dator. Efter att ha uppdaterat drivrutiner startades datorn om, och hängde sig innan BIOS började puttra igång. Dags att ringa supporten igen, och sedan beställa ny verkstadstid.... Otroligt irriterande.

Igår blev det några Guinness med Lelle efter jobbet, sen fick jag bli en räddare i nöden åt Karin som behövde sällskap på Kelly's. Synd bara att hon tappade busskortet.

Imorrn fyller Karin år. Jag har, i ett svagt ögonblick, lovat att bjuda på Clam Chowder, så det ska jag göra imorrn. Får se vad som händer i övrigt.
På lördag ska Lelle, jag och eventuellt Pelle ha publördag. Roligt! Någon pub i Gamla Stan, troligtvis Wirströms, kommer få sällskap av oss från 14-snåret.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

huuum var du på kellys igår?

27 november, 2005 11:51  
Blogger Lisa said...

fantastiskt roligt att du tåg en sko från varje par.
humor!
skulle kunna hänt mig.

28 november, 2005 16:16  
Blogger Johan said...

Ruby>> Japp, lördagen tillbringades några timmar på Kelly's. Gick rätt tidigt, strax efter midnatt. Var du där också? Säg inte att du var tjejen med de otroligt snygga Docsen...


Lisa>> Visst är jag fantastiskt klantig. :)

28 november, 2005 16:40  
Anonymous Anonym said...

haha där ser man där ser man tyckte väl att jag kände igen filuren vid baren.. och nej mina röda martens ligger långt in i garderoben är rädd att de faller sönder i bitar om jag ens tittar på dem..
undrar om man kan få betalt för att leka stalker..jag verkar ju vara rätt bra på det

30 november, 2005 12:58  
Blogger Johan said...

Ojdå, då har jag ingen susning om vem du var, så då har du grymma stalkermöjligheter. Tror nog att jag ska ta och bli lite paranoid.... ;)

30 november, 2005 14:54  

Skicka en kommentar

<< Home