29 november 2005

Igen

Då var det återigen tisdag. Hade tänkt blogga igår, men när jag kom till jobbet fick jag reda på att det skulle sittas i möte hela dagen. 10-16 satt jag, endast med avbrott för lunch. Värdelös dag.

I fredags fyllde Karin år, och hon fick prova Clam chowder. Jag var inte helt nöjd med den, men Karin, David, Jensa och Virpi var nöjda, så jag var väl bara lite självkritisk. Firandet i övrigt gick bra, och sedan släpade Karin iväg oss till Aladin. Första gången jag var där, och med all säkerhet den sista. Visserligen hade vi askul, men det var lite finlandsbåt, fast utan vatten, över det hela. Nåväl, de spelade en hel del OK musik, men jag kände mig tvungen att irra fram till DJn och ställa standardfrågan: Har ni någon Madness eller Specials? Självklart var svaret Nej! Däremot kom det helt plötsligt en kille fram till mig och sade: Faan, vad skönt, jag är inte ensam om att lyssna på bra musik.
Kvällen avslutades på Burger King, sen blev det taxi hem, tunnelbananhade tydligen slutat gå.

På lördagen vaknade jag vid 7 och trodde att jag försovit mig och var sen till jobbet. Efter en smärre hjärtattack kom jag på att jag kunde somna om, men det kunde jag inte på ett bra tag. Underbart!

Efter att ha irrat runt hemma en stund var det sedan dags att ta sig till Wirströms för öl med Lelle och lite annat löst folk, fast det blev bara Lelle till en början, men en Guinness vid 14 var underbart.
Pelle och Marie tittade förbi påväg till en middag och drack lite öl, men det var det enda sällskapet vi fick, förutom att alla bestämt sig för att SMSa mig i lördags, tyckte telefonen pep oavbrutet.
Efter Wirströms drog vi till Medusa och drack historiens sämsta Staropramen, men för att hämnas frågade vi om de inte kunde spela lite Madness eller Specials. Efter den ölen drog vi oss mot Kelly's, men där var det folktomt, det var det, för övrigt, överallt, klockan var bara 19. Vi drog oss därför till Vampire Lounge, tog varsin dyr drink, frågade DJn om han kunde spela lite Madness eller Specials, och såg oss sedan omkring. Alla soffor var upptagna av hånglande eller på annat sätt nykära par. Vi kände att vi var lite fel ute, så vi satt och diskuterade eventuella krog- eller DJ-planer, för att sedan pilla i oss drinken och återigen prova Kelly's. Där var det äntligen lite mer folk, och vi lyckades få barplatser. Vi provade lite spontan sittstomping vid bardisken, och det gick bra. Efter ett tag blev det lite trångt runt vid bardisken, så vi ställde oss utmed väggen istället. Inte heller här ville de spela Madness eller Specials. Såg ett par röda Marten's jag blev lite förtjust i, men det får vänta till någon annan lön. Vi bestämde oss för en tidig kväll och drog därifrån strax efter midnatt, men då hade vi lyckats hålla igång en stund.
Väl hemma somnade jag som en klubbad säl och lyckades sova hela vägen till halv 9. Söndagen tillbringades i soffan med en bok och en balja té. Undrar när budfirman tänker hämta min dator...

Igår när jag kom hem var det strömavbrott. Lyckligtvis vet jag var tändstickor och värmeljus finns, men så spännande är det inte att sitta i skenet av värmeljus. Mysigt säger vissa. Visst, men då kanske man inte ska vara singel, eller solo för den delen.

Idag är det, lyckligtvis, bara några få möten, vilket är tur, eftersom jag sov riktigt uselt inatt, bara 3 timmar effektiv sömn.

6 Comments:

Blogger A. von Achtersnurra said...

Clam chowder - vad är det?

02 december, 2005 14:06  
Blogger Johan said...

Anna>> Det är en musselgryta.

02 december, 2005 14:15  
Blogger A. von Achtersnurra said...

En man som lagar musselgryta. Guldstjärna till dig. Kan man få receptet?

Bakar du lussebullar oxå?

03 december, 2005 11:13  
Blogger Johan said...

Klart att du kan få receptet, ska jag blogga in det, kanske?

Tyvärr inga lussebullar, eftersom undervärmen är paj i ugnen.

04 december, 2005 11:54  
Blogger A. von Achtersnurra said...

Strålande idé!
Tackar på förhand.

04 december, 2005 21:57  
Blogger Johan said...

Då ska vi se om vi inte kan fixa det i veckan.

04 december, 2005 22:12  

Skicka en kommentar

<< Home