08 december 2005

Lovely

Budfirman ringde idag. De hade en dator att leverera. Det är över en månad sen jag hade den hemma och fungerande. Underbart....

Clam chowderreceptet var tydligen en succé, kanske ska ha lite fler recept i bloggen, har redan fått en hel del förfrågningar. Finns det några önskemål, förutom marulk? Jag har en rätt stor receptbank i huvudet.

Just nu har jag fastnat rätt mycket för Dexy's Midnight Runners, det är många år sen jag lyssnade på dem senast. Lite lustigt egentligen det där med musikkulturer. Dexy's är i USA kända för att vara ett one-hit-wonder (Come on Eileen, långt ifrån deras bästa). I Europa hade de 8 topp-20-låtar. Madness är i USA kände för Our House (även för den stora massan i Sverige, tyvärr), och de hade 12 (har jag för mig) topp 20. Även i detta fall är det en låt som är rätt långt från ursprungssoundet som slår. Visserligen inte usel, men den blir rätt uttjatad.

Konferens i två dagar har vi haft. Roligt att träffa alla utländska kollegor samt lyssna på styrelseordförande och VD, samt en massa andra höjdare och hur viktiga de tycker att vi är. Späckat schema dock, så man är rätt mör i skallen. Dock skönt att vi är klara med alla akuta dead-liner.

Julpyssel hemma hos David och Karin på lördag. Pyssla är jag inte så förtjust i, så jag får koncentrera mig på glöggen.

T är ledsen, men jag tror nog att hon gjorde rätt, i långa loppet i alla fall, han verkar vara lite trög, den där G.

Ikväll ska jag även tvätta, samtidigt som jag väntar på datorn. Kanske ska passa på att städa lite under tiden.

Två DVDer har dykt upp i veckan. Liftarens guide till galaxen, samt Don't knock the baldheads, live-DVD med Bad Manners.

Senaste veckans favoritlåtar är av det lite lugnare slaget, Yesterday's men och The sun and the rain, båda med Madness.

Uppenbarligen gillade jag Rock's i helgen. Kvar till stängning två kvällar på raken. Blir lugnare helg i helgen.

4 Comments:

Blogger A. von Achtersnurra said...

Svaret är givet: julmat! Det skulle jag gärna vilj ha lite roliga recet/idéer kring.

Sillinläggningar? Lax, what to do? Ål gillar jag inte - men går den att kombinera med vitlök på nåt sätt skall jag prova.

15 december, 2005 15:29  
Blogger Johan said...

Anna>>
Tyvärr är julmat ett av mina svaga områden, men jag ska se om jag inte kan rota fram något.

15 december, 2005 20:35  
Blogger A. von Achtersnurra said...

Så vad önskar herren i utbyte? Är riktigt haj på libanesisk mat, vin och vattenpipor. Sen tar det stopp. Tycker matlagning är ganska trist såvida inte besök väntas.

15 december, 2005 23:19  
Blogger Johan said...

Oj, utbyte har jag inte ens funderat på. Jag måste fundera på detta.

Matlagning är kul, men ska det vara till sig själv så blir det ofta något rätt så enkelt.

16 december, 2005 11:03  

Skicka en kommentar

<< Home