29 juni 2005

Onsdag

Nu har jag spritt mina tankar i en vecka, och folk läser fortfarande vad jag skriver. Spännande.

Idag är det äntligen dags för Club Killers på Debaser igen. Det finns för få skaklubbar i Stockholm, även om jag har börjat upptäcka fler.

Igår var det strul med möten som blev skjutna framåt i tiden, men till slut kom jag från jobbet och kunde ta mig hem, klia och mata katterna, för att sedan gå till Landet och dricka god öl och äta god mat, tillsammans med fantastiskt trevligt sällskap. Med filtar och lite utskjutande tak över huvudet gjorde det ingenting att det regnade. Promenaden hem blev dock väldigt fuktig, så väl innanför dörren var det bara att byta om till varma, torra kläder, sätta sig i soffan med katter, bok och varmt thé.

I eftermiddag är det dags att gå på min mosters vernisage, hennes första. Tufft att sadla om från redovisningschef till att ställa ut egen konst.

Halva veckan har gått, så snart är man ledig igen. Härligt!

Vaknade imorse, och då kändes det att det hade blivit lite svalare, plockade för ganska länge sen ur täcket ur påslakanet och började sova med öppet fönster, så det var väldigt svalt när jag vaknade inatt. Tur att man har två katter som värmer, men det hade nog blivit ännu bättre med mänsklig värme, värmer en större yta.

I övrigt måste jag säga att det är en rätt så händelselös dag.

Lucifer har verkligen blivit sällskapssjuk på senaste tiden. Imorse hoppade han upp i fönstret i duschen och satt där och pratade och spann medans jag duschade. Knasboll!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

ahaaa så T-plan är Telefonplan!

Heja Landet!

/Helena, granne i aspudden

29 juni, 2005 16:24  
Blogger Johan said...

Helena, du har avslöjat mig.

30 juni, 2005 09:26  
Anonymous Anonym said...

Du har katter, jag har... larver i blomkrukorna... Kissarna är nog mer keliga! :-) Men har Rufus gått ner i vikt? Du skrev nåt om 6 kg häromdagen.

För övrigt känner jag mig tvungen att påtala att intag av flytande föda som öl nog kallas för att dricka, inte drica! ;-)

/Språkfascisten

30 juni, 2005 10:37  
Blogger Johan said...

Yvonne>> Njae, han ligger nog kvar på 6,5.

Är inte van med mitt nya tangentbord på jobbet, slinter till på tangenterna, så det brukar bli några uppdateringar av bloggen innan det blir rätt, men det där hade undsluppit till och med mitt falköga.

J

30 juni, 2005 10:54  

Skicka en kommentar

<< Home