12 augusti 2005

Fredag!!

Då var den första arbetsveckan avklarad och jag lever fortfarande. Riktigt trevligt och oväntat.

Ikväll är det äntligen dags att se Liftarens guide till galaxen. Den har fått blandad kritik från dem jag har pratat med, men jag går dit med vetskapen att det är omöjligt att följa böckerna och förhoppningen att filmen är bra.

Ringde ett kanonnervöst samtal idag, så var det ju självklart inget svar, nu måste jag samla mod igen.

Nötterna på Boule och Berså hade ju självklart stängt igår, men det blev trevligt ändå, vi gick till Thaibåten. Otroligt trevligt ställe och kanonkäk. Deras kyckling i grön curry kan jag rekommendera. Den rensar både porer och näbb.

Ikväll efter bion ser det ut som om det kan bli ett besök på Bröderna Olsson. Trevligt, har inte varit där på ett tag.

När jag irrade runt på Akademibokhandeln på lunchen hittade jag av en slump boken: Wheels out of gear: 2-Tone, The Specials and a world in flames, av Dave Thompson. De som känner mig vet att jag är hyfsat förtjust i just 2-Toneskan, så det var ju inget att tveka om, jag gick därifrån, 244 kronor fattigare, men en underbar bok rikare. Jag är fantastisk!

Snart dags att åka till bion, måste ju hinna med 5 öl och 3 påsar jordnötter innan man liftar.

Inatt var katterna otroligt närgångna och keliga, men jag fick sova större delen av tiden. Det blir dock lite varmt med en pälsboll på vardera sidan. Lucifer har fått en fästing på hakan, såg jag igår. Lite läbbigt att dra loss den kommer det vara. Rufus har en mellan skulderbladen, den blir enklare, men det är ingen skojig sysselsättning att dra bort fästingar som har fått lite hull. Usch, ser inte fram emot det.

Nåja, snart är det helg, och imorrn ska det ätas kräftor, fast goda den här gången.