10 augusti 2005

Onsdag

Tredje dagen efter semestern, börjar så smått komma in i lunken, men det är en händelselös vecka. Skönt med mjukstart innan det sätter igång på allvar.

Imorse fick jag inte gå upp för Lucifer, han var otroligt kelsjuk, försökte nästan knäcka mitt näsben. När jag duschade hoppade han upp på sin vanliga utkiksplats i fönstret i badrummet och pratade med mig. Lite knäpp är han. Dagens tävling i Morgonpasset var Vem vill bli Rektor. Lite mer spännande än gårdagens Vem vill bli Bibliotekarie. Veckans tema i Den lilla serien om... handlar om skapelsemyter. Idag var det den egyptiska som granskades.

Igår spelade Måns en av sveriges mest meningslösa låtar, och det var Lasse Holms låt om italienska maträtter, vilket jag kan hålla med om. Efter det kommer nog hans övriga låtar, och efter det har vi nog Håkan Hellström, svårt med rankningen.

Det är i alla fall en fördel med att bo solo, katterna räknas inte, man kan ha radion på lagom högt, så att man hör den in i duschen.

Imorse hade ytterligare en habanero blivit röd.

Nya Madnesskivan är otroligt bra, de gör en toppentolkning av Kinks låt Lola, sen är radioplågan (spelas några gånger om dagen på Sveriges Radios alla kanaler) Shame and Scandal otroligt rolig. Köp skivan!

Ikväll ska jag roa mig med tvättstugan. Fantastiskt roligt.......