21 juli 2005

Uppdatering

Oj, en hel vecka utan att jag har uppdaterat vad som hänt i livet så det är väl säkrast att jag gör det nu, så att jag inte riskerar stegling.

I torsdags, vid halv fem, började semestern. De första timmarna på semestern tillbringades på tåg till Arvika. Arvikafestivalen var kanon. Kvällen när jag kom dit såg jag New Order. Vilken kanonspelning! I övrigt hann jag med att se VNV Nation, Welle:Erdball och The kristet utseende. Vi hade ett eget litet camp i campingen, mitt emot sjukvårdstältet, och det var en hel del skojigt folk som bodde med oss. Petter fällde nog festivalens bästa uttryck, när han kommer ut ur tältet på fredagmorgon och säger: "En avsugning är väl inte att tänka på i det här campet". Säkert mycket roligare om man är där och är lätt(...) berusad. Det var dock en fantastiskt rolig helg, med alldeles för lite sömn, inte den mest hälsosamma kosten, samt en hel del öl. Lyckligtvis slutade jag dricka hyfsat tidigt på lördagen, annars hade vi nog fått vänta länge innan färden hem började, eftersom jag körde.
Väl hemma påbörjades saneringsarbetet. Kängorna diskades och fettades in. Samtliga kläder lades i tvättkorgen, tyvärr ingen ledig tvättid förrän tisdagen. När allt det var klart var det bara att kliva in i duschen.
Senare framåt kvällen skulle Pelle och Marie komma över med katterna, men då hade jag somnat i soffan.De höll sig dock kvar en stund, men eftersom jag inte var i konversationsläge satte jag igång Kvarteret Skatan.

Sov 12 timmar natten till måndag, det behövdes säkerligen, och på dagen körde jag över bilen till David. Sedan tog jag det bara lungt på dagen, men sen på kvällen skulle vi ut och fira Karin, som blivit antagen till psykologlinjen. GRATTIS! Det blev tydligen några öl den kvällen också.

På tisdagen var det dags för Projekt: Tvättstuga! 5 maskiner tvätt, i en tvättstuga med enbart en maskin och ett undermåligt torkrum. 7 timmar räckte dock, men den kvällen somnade jag ovaggad. Lunchen hann jag dock med att hjälpa Teresa med att köpa kaffekvarn, samt höra en massa om USA-resan. Verkade roligt.

På onsdagen passade jag på att dammsuga och göra lite annan städning. Dödligt tråkigt! Senare kom David och Jens över, det var dags för möte med E-Prom. På kvällen gick vi på mondo, på Svart Sommar. Där spelade några obskyra synthband, sen spelade DJn en hel del annan synth. Vad jag längtar till hösten när Stomp It drar igång. Skönt med lite Two Tone-ska, till skillnad från 60-talsskan som Debaser envisas med att köra hela tiden, utan undantag. Vägen hem var spännande. Tunnelbanan hade ju, självklart, slutat gå, så jag bestämde mig för att göra nattbussdebut till Telefonplan. Kollade på skylten och såg att nästa buss skulle gå om 15 minuter. Toppen, tänkte jag. Vid samma tid skulle det gå ytterligare en buss till Hägerstensåsen. Bussen till Åsen kom och gick, men min buss lös med sin frånvaro. Efter 5 minuter kollade jag igen på tabellen och noterade ett litet B efter klockslaget. Jassåru... Min buss skulle möta upp vid Majstångsvägen, så jag skulle kt den andra bussen dit. Då hade jag sån tur att en tredje buss dök upp precis, så jag tog den till hornstull och knatade därifrån till Telefonplan. 30 minuter gick det på. Efter den uppfriskande promenaden var det ju dock inte läge att somna, tydligen, så jag lyckades till slut somna vid halv fem. Lyckligtvis vaknade jag vid halv 7 igen och kunde inte somna om på två timmar. Sen sov jag som en klubbad säl fram till elva, men utvilad var väl att ta i.

Idag var jag inne och träffade Allan och Johan. Det var tänkt att vi skulle spela minigolf och att jag sedan skulle släpa dem till Boule & Berså, men de tyckte att vädret var lite för instabilt, så vi tog varsin öl på Kelly's, innan det var dags för hemfärd. Lyckligtvis, kanske man ska hemma, det började nämligen vräka ner utomhus.

Synd att man ska vara ensam under ett sånt åskoväder, då vill man ju ha någon att mysa med.