11 augusti 2005

Närmar sig

Snart är det helg. Underbart! Så skönt när första arbetsveckan är slut. Bra med lite slölunk såhär efter semestern, men nästa vecka lär det vara slut på det.

Tvättstuga igår. Med en maskin, ett kasst torkrum och en torktumlare som är hushållsanpassade, då tar det tid, även om det bara är två maskiner 40-gradigt och en maskin lakan och handdukar. 5 timmar räckte knappt för att få allting klart. Rent blir det visserligem, men det hann knappt torka. När jag skulle bädda skulle självklart katterna hjälpa till. De är så hjälpsamma ibland.... Skönt i alla fall att hinna vika och hänga undan allting.

Inatt bestämde sig Lucifer för att stjäla täcket, så man kan ha någon som tar hela täcket, trots att man är singel. Han stal det rätt många gånger också, så det blev en natt med lite sömn.

Undrar om man kanske ska ta sig till Boule & Berså efter jobbet?

Imorrn är det äntligen dags att se Liftarens guide till galaxen. Den har fått lite blandade recensioner, men jag tror, helt klart, att den är sevärd. Det är ju ändå DNA själv som har skrivit manus till filmen, och även till de eventuellt kommande filmerna.

Höll ju på att glömma rapporten från morgonens Morgonpasset. Då jag var vääääldigt trött (tack Lucifer) var jag i koma större delen av morgonen, så jag hörde inte Den lilla berättelsen om... men däremot var dagens tävling Vem vill bli optiker...? Svåra frågor och finfina priser.