11 juli 2005

Måndag igen

Då var helgen slut. Trevlig helg var det dock. Åkte till landet i torsdags och fick gott kött och fantastiskt gott rosévin. Santa Rita hette det. Satt och ölade med farsgubben fram till 23-snåret, sedan var det sängdags, de skulle in och besiktiga släpet på morgonen. Somnade vid halv tolv och låg som en klubbad säl fram till halv tolv. Snacka om att man måste haft sömnunderskott. Katterna var dock nöjda med att vara utomhus.
Gjorde inte många knop på fredagen, men vid tvåsnåret blev det lite sill- och snapslunch. Tror att vi hörde Mack the knife i 25 olika versioner under dagen. Sedan blev det middag igen. Kyckling i barbecue, vad det blir saftigt. Ett gott argentinskt rosévin till det. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det heter. Sedan blev det lite ölande fram till halv ett.
På lördagen var det dags att åka hem. Lyckades skrämma upp fiskbilen i 140, men då fick den jobba. Kom hem, tog en snabb dusch, blev sedan hämtad av David för färd ut till käppala för bad, grill och vin. Imponerande att jag kom i vattnet, trots alla isbjörnar. Imponerande även att jag kunde skrika som en liten flicka när vågorna sköljde upp på badbyxorna. Men, är man världens badkruka så har man lite att leva upp till.
På kvällen blev det Necronomicon, med lite öl och vin hemma innan. Till och med Pelle och Marie följde med. Varmt var det på Kolingsborg, blev rätt så svettig.
På söndagen var det dags för grillning i Bandhagen, efter att ha lekt i tvättstugan en stund. Blev lite kubbspelande också. Nästan så att man har träningsvärk.
Lite trött idag efter vinet igår, men kul att träffa Henrik igen, det var ett tag sen.

Nackdelen med att vara singel är att det måste fixas kattvakt till i helgen, men Pelle och Marie kunde ställa upp.
Helgen ska bli spännande, då försvinner min festivaloskuld på Arvikafestivalen. Det blir första gången jag tältar sedan jag tillbringade en tid i Boden, iklädd gröna kläder. Däremot har man ju tältat en del i tiden i sjöscouterna.

Bara 3,5 dagar kvar till semestern. UNDERBART.

Skönt med vinst igår. Trist att jag missar lördagens match. Någon får fixa målservice.

En grym nackdel med att vara singel är att ingen tar hand om getingar. Jag måste ha sett rätt rolig ut imorse, kommer ut ur duschen, iklädd handduk, stelnar till när jag ser en geting på insidan av balkongdörren. Lossar väldigt försiktigt spärren och öppnar dörren helt. Försöker skyffla getingen mot öppningen, och så fort jag får kontakt med tidningen så att getingen rör sig springer jag igenom lägenheten och tar skydd. Till slut tröttnade jag och mosade det lilla aset mot rutan, men jag tryckte hårt, man vet ju aldrig om den kvicknar till. Tredubbla hushållspapper användes för att plocka upp den och bära den till sista vilan i toaletten. Jag HATAR verkligen getingar.