25 augusti 2005

Nästan slut på dagen

Då var det torsdag igen. Nästan en arbetsvecka slut. Vad har hänt sen senast, undrar förstås alla.

I fredags satt vi hemma hos David och spelade poker, förolämpade varandra och drack vin. Mycket trevligt.
Lördagen skulle vi hjälpa Karin att flytta sina grejer till Davids lägenhet. klantigt nog var det ingen flyttbil bokad, så vi fick åka hem till David och dricka vin och sprit och göra oss iordning för kvällens 50-talsfest. Det var mycket roligt och jag blev riktigt läcker.

Efter festen drog vi till Rocks, och även där var kvällen trevlig.

Söndagen var inte särskilt aktiv. Fick SMS om att ta en öl om nån vecka, hon ville ha med en gemensam kompis. Vi bestämde oss för att höras senare. En kollega sade att hon ville ha med den gemensamma kompisen för att det inte skulle vara för uppenbart att hon ville träffa mig.

I måndags på väg tillbaka från lunchen sprang jag på Anna, en gammal kollega, så nu har det spammats fram och tillbaka några dagar, samt att det redan har hunnits med både lunch och fika. Trevligt att springa på folk man inte sett på länge, framförallt roliga människor. Eller, för att citera henne själv "Mina kompisar är som mig, snygga, coola och klädsamt galna". Självförtroendet är det inget fel på

Lunch med Jocke och Anna i tisdags. Mycket skitsnack och en del skratt.

Igår var det kräftskiva med Odd, så lite trött var jag imorse, även om jag var hemma innan midnatt, för första gången. David var vågad och insåg att skaldjursallergin var borta. Vågad, men lite korkad. Vid kvart i 5 inatt var det ett rejält gräl i någon av lägenheterna i trappen, de höll på i en timme och det var stört omöjligt att somna. Kan ha bidragit till tröttheten.
Tog mod till mig och frågade om en lunch. Tyvärr är hon utsocknes och jobbar till nästa vecka, men då ville hon gärna. Fick hyperventilera ett tag. Har dock blivit varnad att hon kan vara ointresserad, men man måste ju våga.

Lunch med Lelle idag, sen gick vi till Akademibokhandeln. Hittade en Two-Tone-bok att dregla över.

Får se vad som händer i helgen. Ikväll ska det drickas champagne hos Maria. Katterna börjar nog undra vad det är för UFO som hälsar på ibland.

3 Comments:

Blogger Anna @ Mormor hade stil said...

Oh, nu är jag ju kändis i din blogg ju!

25 augusti, 2005 16:26  
Blogger Johan said...

Spip>>
Japp, man får vad man förtjänar.

25 augusti, 2005 16:40  
Blogger Johan said...

Sandra, folk säger så mycket.

25 augusti, 2005 18:24  

Skicka en kommentar

<< Home