19 oktober 2005

iRiver

När jag köpte min MP3-spelare (ca ett år sen) fick jag chockade frågor om varför jag köpte en iRiver för nästan tusen kronor mer än en iPod. iPod är ju ändå en livsstil och ett designmässigt underverk. De flesta köpte min förklaring om att jag ville ha radio också, vilket iPod inte har, samt att jag gillar att ha ett AA-batteri som räcker i 45 timmar. Däremot var det svårt att få medhåll när jag sade att maskinen inte tilltalade mig utseendemässigt. Hittills har jag inte hört ett vettigt argument för varför iPod skulle vara så mycket bättre.
I efterhand måste jag säga att det är ett av mina bästa köp, och jag ångrar mig inte det minsta. För egen del bryr jag mig inte en sekund om vad folk har för spelare, så länge jag slipper det här sekteriet som många iPodägare har hamnat i. Säga vad man vill, men Apples marknadsavdelning är genial. Var en otroligt bra artikel i DN imorse om fenomenet.

Nåväl, så länge jag får ha min spelare och ha den fylld med min musik så skiter jag i om folk har Podmania eller är Creativefrälsta.

1 Comments:

Blogger Lisa said...

Jag var del av ipod sekten , har fortfarande min ipod och älskar den men den har följande stora brister
1.batteriet tar slut alldeles alldeles för fort. ingen idé att ens ta med den på långflyg/tågresa då den ändå int ekommer hålla hela vägen. å då försvinner hela meningen med återuppladdningsbar enhet och bärbarspelare tycker jag.
2.knapparna gå inte att trycka på med vantar. fatta vad jävligt när man bor i kalla sverige att man måste ta AV sig vanten varje gång för att trycka på knapparna /snurra på hjulet.
3.lurarna som följde med var riktigt dålig kvalite och dog nästan direkt.
4.fjärrkontrollen har ingen display så man måste ta upp ipoden ur hållaren för att se vilken låt man lyssnar på/bläddra fram.
5.den har inte radio.

har förträngt hur mycket jag gav för den men tror det var minst 3500kr...int eläga att köpa ny mp3spelare med andra ord.

20 oktober, 2005 11:05  

Skicka en kommentar

<< Home