14 oktober 2005

Äntligen fredag

Så var det fredag igen. Fick ett samtal från Pelle, han var på konferens med jobbet, och de tvingades åka finlandsbåt, för deras chef hade kommit på att det var billigaste alternativet. När konferensen väl satte igång visade det sig att konferensledaren var helt oförberedd, så chefen hade gett dem fria lekar efter två timmar. Fria lekar innebär öl och drinkar på Pelliska. Han var ganska slirig när han ringde.
Ikväll kommer han dock över, så då ska det drickas öl och tittas på brittisk humor eller tittas på Kvarteret Skatan. Eventuellt kommer David över också. Efter att ha gått upp vid halv 6 för att träna blir det nog inga problem att somna i alla fall.

Imorrn ska det umgås med David, Lelle, Ekke och några till. Kommer bli en lång dag.

Var på Tidsfördriv igår. Där kan man ta med egen musik till källaren. I och med att Lelle och jag var först satte vi igång hans skiva, så det blev bara Madness och Specials där. Trevligt!

Får se om det blir besök på 80's imorrn, alla verkar vilja gå på releasefesten för Depeche Modes nya vax.

I helgen ska det ätas chili, smaskens. Är en omjohaniserad variant av receptet i länken. Framförallt är det lite mer chili i.

Underbart med helg, i alla fall.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

80´s.. vafan 80's?! trodde jag inte om dig ..eller vafan alla hänger på 80's alla utom Ruby, hon påstår sig vara tuffare än så.
Det här besöket skyller jag helt på Elvis som har uppe och gick på tangentbordet.

14 oktober, 2005 19:42  
Blogger Johan said...

Mmmm, det är mina kompisar som släpar med mig till 80's, så antingen går jag dit, eller så går jag solo nånstans.

15 oktober, 2005 10:10  

Skicka en kommentar

<< Home