04 juli 2005

Ny vecka

Då var det måndag igen. Lyckligtvis bara fyra dagar till helgen. Det blir nog ett besök på landet någon dag, måste hämta hem katterna. Helgen var trevlig, även om jag var riktigt klantig i lördags, skäms nästan lite, det hade bara varit att lyfta luren och tacka nej... Jaja, inte så mycket att göra åt nu.

Igår ringde Pelle och undrade om jag skulle in till Medis på en glass och Java. Det lät trevligt, så varför inte, tyckte jag. Väl där blev det en glass, som Pelles bror snabbt räknade ut att den kostade 24 kronor. Efter glassen kom david och karin förbi. De ville dock dricka öl. Häpp, helt plötsligt försvann den stilla glassen och tidiga hemgången. Tur att katterna tog en sväng till landet, så slapp de vara solo hela dagen. Fördel med att vara singel är att man bara behöver lida själv och inte dra ned någon annan i fördärvet också. Trevligt var det dock, även om jag inte hann med allt jag hade tänkt.
Vädret var verkligen underbart, och det hade nog räckt med glass, men ölen var god den med. Städningen hamnade dock i lågpriohögen, så det får göras någon annan gång.

Sådärja, veckans första inlägg, nu blir det spännande att se vilken frekvens det skrivs med.