26 augusti 2005

Nästan helg

Återigen var det fredag.
När jag var hemma och vände igår satt det en lapp i trapphuset. Jag var uppenbarligen inte ensam om att ha vaknat och legat vaken under tokgrälet.
Åkte raskt vidare, hem till Maria. Eller egentligen till Peter och drack skumpa. Hade tänkt pipa iväg redan vid halv tio, men det visade sig omöjligt, eftersom jag blev fasthållen, så jag fick inte gå förrän skumpan var slut. Tufft, men någon måste göra det. Kom hem vid halv ett. Skönt med ytterligare en natt full av sömn. Kom på att jag hade lovat att bränna en skiva med ska till Anna. Min första blandskiva/blandband som jag gjort på många år. Kom på att det var fler som är obevandrade i skans vackra värld, så det blev några fler kopior av samma skiva. Eftersom skivan gjordes vid halv ett orkade jag inte lägga ner hysteriskt mycket tid på att blanda låtarna, så de kommer klumpvis. Men, det är bara bra låtar. Om jag inte hade drabbats av en släng av lathet hade jag nog kunnat skriva upp en låtlista här.

Lunch med Anna snart, börjar bli hungrig, frukost var icke prioriterat imorse. Får se vad samtalsämnet blir idag.
Trevligt att kollegorna omkring mig är på möte, medans jag förbereder granskningarna vi sätter igång med nästa vecka, det innebär att jag kan lyssna på ska vid platsen.

Det verkar som att den lugna hemmakvällen jag tänkt inte blir av idag, det lutar åt att jag hamnar på Rocks. Kul, men kan bli tungt imorrn. Får se vad som händer.

Spännande att se vad som händer i helgen. Gossarna kommer över och ska dricka upp min sprit i alla fall, kanske hamnar på någon obskyr klubb någonstans. Ryktet går om TN, men vet inte om jag orkar. Men, den som lever kan bli övertalad.

Nej, åter lite arbete, sedan lunch.