07 juli 2005

Helgdags

Bara några timmar kvar till helgen. Lediga fredagar är ett genidrag, undrar om man inte alltid skulle kunna ha det.

Eftersom jag är rätt så svårövertalad blev det ju självklart AW igår. Boule & Berså var riktigt trevligt. Idag blir det dock ingen AW där, eftersom jag ska kvista iväg till landet efter jobbet. Trevlig AW igår, det jobbiga var att när man precis skulle samla kraft för att gå hem, då kommer någon och frågar om man ska ha en öl till. Nej är tydligen ett rätt så svårt ord att använda. Nåväl, när man är omgiven av otroligt trevliga människor kan man väl köpa att man kommer hem vid halv ett. Det var inte jättekul imorse dock, men det är smällar man får ta.

Har blivit lovad kallt rosévin och en köttbit när jag kommer till landet. Vad skulle man göra utan snälla föräldrar. Se vad katterna säger...
Nåja, jag har planerat att åka hem innan jag drabbas av lappsjuka och betongabstinens, så lördag vid lunch går bilen hem. Det är snack om grillning, badning och ölning på lördag eftermiddag/kväll. Låter fantastiskt trevligt. Får se var det blir.

Otroligt skönt med värmen, trist bara att man har klädkod på jobbet. Svarta skinnskor är bekväma just nu...
På lunchen satt jag och Lelle med varsin kebab från Hötorgshallen och satt på bänkarna vid Sergels Torg. Det fanns en hel del värt att titta på, men det var stekhett. Promenaden genom Gamla Stan för att hämta lite grejer i fiskaffären var varm. Missade precis 43an vid Slussen, så jag funderade på att promenera, men gav upp de planerna när jag kände värmen. Hade troligtvis svettats bort innan jag var framme.

Väl på jobbet läser man om händelserna i London. Hemskt!

Ser inte fram emot en 1,5 timmars bilresa utan A/C....

Nu blir det nog bloggfritt fram till lördag/söndag.