06 juli 2005

Onsdag igen

Då var det äntligen näst sista arbetsdagen för den här veckan. Ska bli skönt att åka till landet i helgen, där är det ju åtminstone varmt i vattnet.

Trevligt med seger igår, 3-0, bra för målskillnaden. Tyvärr sände ingen kanal matchen, men det fanns webradio, med en ytterst förvirrad rapportör.

Härligt att det fina vädret håller i sig, synd bara att man sitter på ett kontor med obefintlig ventilation. Utluften funkar visserligen bra, inluften är det däremot sämre med.

Börjar bli läge för badkrukan att faktiskt ta ett dopp snart, även om det, med all säkerhet, fortfarande flyter omkring isflak på vattnet. Lustigt egentligen med folk som hånar badkrukor. Det är inget jag skäms över, men varför ska man hoppa i vatten som man tycker är obehagligt kallt? Finns det möjlighet att slänga sig i, eller springa i från stranden är det bättre, men det värsta är stenstränder, eller stränder där det är blandat sand och vassa stenar, så att man slår sig fördärvad om man försöker springa i. Är man däremot i vattnet och doppad är det inga problem, såvida det är lite temperatur. Förra sommaren, när vi var på Hasslö, och det var 13 grader i vattnet, då var det inte ens skoj. Vakbad, exempelvis, det har jag aldrig förstått. Jag har gjort det 3 gånger, och det var vidrigt alla gånger. Ska jag sitta i en bastu och sedan blöta ner mig finns det oftast helt funktionsdugliga duschar i närheten.

Idag blir det nog en lugn kväll, såvida ingen lockar med en AW, jag är ju så svårövertalad...

Imorrn efter jobbet går bilen till landet, ska bli otroligt skönt att bara ta det lugnt, kanske hjälpa till att gräva något dike, eller något sånt. Rätt skönt att vara utanför mobiltelefontäckning också. 3 dagar är nog däremot min gräns när det gäller frånvaro av rörelser i form av stadsljud och folk.

Får se vad det blir för lunch idag. Har hittat ett kanonmysigt fik i närheten, vid Södra Station. Skönt att vara tillbaka inne vid Sergels Torg snart igen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Då blir det alltså inte B&B ikväll igen?

07 juli, 2005 13:03  
Blogger Johan said...

Nej, tyvärr ingetB&B ikväll, men jag känner mig tvungen att gå nästa vecka.

07 juli, 2005 14:01  

Skicka en kommentar

<< Home