30 augusti 2005

Äventyr och annat

Helgen var kanon. I fredags kom David över för lite Baldur, mat och vin. Efter att ha roat oss ett tag drog vi in till Rocks. På tricken fick vi sällskap av Teresa och Britt, de skulle prova på Rocks för första gången.

Kvällen på Rocks var trevlig, fick träffa på (enligt Teresa) världens åttonde underverk. Det var möligtvis att ta i, men han verkade trevlig, så jag hoppas att det går bra. Efter en stud kom Jensa med två flickor som var på besök från Västergötland. Han var redan då ganska tankad, hade tydligen druckit 19 kronors öl på Kelly's några timmar. Lite senare damp även Karin ner och hade med sig en kompis från Arvika. Vi ska eventuellt sponsra hans band med tröjor. Fick beröm för skaskivan jag hade blandat, Teresa och Britt hade förfestat till den.

Efter stuffande blev det dags att åka hem.

På lördagen hämtade jag upp Ekke, David och Lelle för vidare färd till Systembolag och mataffär, det var en lång dag vi hade framför oss. Efter en del spelande och musik ramlade resten av pöbeln över, så då fick jag bjuda på lite chili. Gjord på köttfärs istället för högrev. Kändes konstigt, men var gott.

TN var otroligt roligt, samtliga verkade vara på partyhumör, vilket gjorde att kvällen förflöt bra. Träffade drösvis med folk jag kände också. Allt som allt en rolig kväll. Och sen.

På söndagen var det dags att hämta upp vraket david för att åka och tömma Karins lägenhet och köra grejerna till David. Hyrde ett monster till skåpbil på OK. 22 kubikmeter. Där fick vi plats med rubbet. Tyvärr hade vi lite tight om tid, så det fick bli att köra från Gustavsberg till Råsunda på 20 minuter för att hinna till matchen. Vi missade bara 5 minuter av en utspelning som hette duga. 3-1 var i underkant.

Igår morse låg inte Lucifer och fläkte ut sig i sängen, men jag tänkte att han kanske trynade någon annanstans. Blev dock lite orolig när han inte dök upp för mat eller hälsade på när jag duschade. Gick hem tidigt från jobbet, eftersom jag fortfarande var lite orlig. Visst, han kan ligga under soffan, men han gör det sällan på morgnarna. Väl hemma var det ganska ont om Lucifer, så jag gav mig ut för att leta. Tyvärr blåste det mycket, så det var svårt att höra honom. Vid 18 öppnade Stockholms Katthem, så då gick jag och gjorde en efterlysning på honom. Vid 20:30 hörde jag dock ett pip från buskarna utanför huset, och där låg en något rädd Lucifer. Efter lite krypande i buskarna fick jag ut honom och bar upp honom till lägenheten. Han var hungrig och kelig. Ringde runt alla som visste om rymningen samt drog tillbaka efterlysningen på Katthemmet. Vilken lättnad. Helt oskadd efter fall från 3 våningar.

Idag ska våra lokaler målas om på jobbet. Ser härligt stökigt ut här.

3 Comments:

Blogger Namnlös said...

Vad är Rocks för ställe? Och TN? Kan du inte recensera uteställena du går till så att man får tips! Läge, öppettider, var det är för folk, tempen på köttmarknaden.. ;)

31 augusti, 2005 13:47  
Blogger Johan said...

Lisa>> Några recensioner är gjorda.

01 september, 2005 10:56  
Blogger Britt said...

Men vad skådar mitt norra öga.. Haha det är inte ofta man ser sig själv omnämnd liksom.. Skojigt! Hihi hybris mår bra av sånt! /Britt

06 september, 2005 00:08  

Skicka en kommentar

<< Home