18 september 2005

Veckorapport

Nu var det ett tag sen jag skrev sist. Någon frågade om det berodde på att jag hade lämnat singellivet bakom mig, men så är inte fallet, jag är fortfarande ute på marknaden, det är bara så att jag, den senaste veckan, har haft häcken full på jobbet, och inte riktigt orken när jag har kommit hem. Förra veckan hade vi konferens på jobbet, och där hade jag fixat en hel del av förberedelserna. Det tog en hel del tid, men det var några hektiska dagar. Vi hade även en middag på restaurant J i Nacka, trevligt ställe, med god mat, men den enda skagenröra jag har varit med om som har innehållit kräftstjärtar.
På tisdagen var det färdigt, och då var det dags att åka ut till Råsunda och se Örebro bli förnedrat. Härligt!
Onsdagen var det dags för Odd Fellows. lyckligtvis har jag en snäll far som bjöd sin fattiga son på middagen. Fick blommor tack vare enastående skådespeleri. Trevligt!
Torsdag var första kvällen jag var hemma på hela veckan. Det behövdes!
På fredagen skulle jag hem till David efter jobbet, men det visade sig att man fick leka flyttgubbe när man väl kom dit. Sen blev det lite möte, vår web-shopleverantör är återigen försenad, börjar bli lite enerverande.
Lördagen måddes det lite kymigt, så fick ställa in festligheter. Trist!

Idag har jag varit över och grattat Carro, och även varit gästskribent på Stockholm Syndrome. Hoppas att inlägget var bra. Hade tänkt gå och se Kalle och chokladfabriken idag, men plåtarna var slut, så det får bli nästa vecka. Torsdag lutar det åt.

Har fikat med Louise i veckan, hoppas att hon får jobb snart, hon verkar ha det tungt.
Hade även peppningslunch med Teresa, och det verkar gå bra där. Trevligt!

Ska bli spännande att se hur det fortsätter för egen del.

Tisdag och onsdag är det dags för kurs. Tisdagens schema är mastigt, 9-21:30. Visserligen med avbrott för lunch och middag, men ändå. På onsdag ska Åtvid tvålas till. Lyckligtvis sänds matchen på Sport-Expressen, så man slipper missa den.

Har börjat läsa Neverwhere av Neil Gaiman. Eller, snarare så att jag började i våras, men jag hade en massa annat jag ville läsa klart först, så jag gjorde ett uppehåll innan jag började läsa i veckan. I våras släpade jag med den flera gånger för att ha läsning på T-bana på vägen hem, kan inte åka utan bok. När jag slog upp omslaget såg jag en text skriven på insidan, skriven av en okänd människa. Texten löd som följer:
"Till vännen i stormen:
Du vet att det inte finns några om.
Glöm reglerna, det finns inga regler!
Allt är ju ändå bara illusioner...
Utom du o jag och hela världen.
Om du förstår vad jag menar.
/Kram från den Rara Flickan"


Det stör mig att jag inte har en susning vem som har skrivit.
Nåväl, det får jag kanske reda på någon gång.

4 Comments:

Blogger Lisa said...

Jag snodde med mig en emily brontë bok från mitt hus i USA där jag bodde '97-98, den hade nog tillhört en f.d. hyresgäst.
den följde med mig hem till sverige och när jag kollade i den 5 år senare så jag att på innerpärmen stod det
"To my Lisa with Love James"
spoooky va? jag kände/känner ingen James utan den som ägde den en gång måtte ha hetat Lisa...spoooky.

19 september, 2005 12:41  
Blogger Johan said...

Ohhh, det är lika spooky det. Fast, i det här fallet hade jag precis köpt boken.

19 september, 2005 13:56  
Blogger Anna @ Mormor hade stil said...

Hur går det med den då, har du läst ut den än och vad tyckte du?

30 september, 2005 15:23  
Blogger Johan said...

Ja, läste ut den för en vecka sen, den var asbra.

01 oktober, 2005 17:26  

Skicka en kommentar

<< Home