01 september 2005

Recensioner

Fick igår ett tips om att jag skulle recensera alla de ställen jag omnämner i min lilla blog, så det kan jag väl göra. Jag tror faktiskt att jag ska börja recensera Kelly's.

Kelly's: Hårdrocksbar på Folkungagatan, precis vid uppgången från tunnelbana Medborgarplatsen. Öppet till 3 varje dag. 2 barer.
Klientel: Hårdrockare, rockers och vanligt löst folk som gillar musiken och billig öl.
Priser i baren: Veckans öl och cider på flaska, 19:- fram till midnatt, därefter 24:-.
Musik: Hårdrock
Dansgolv: Nej
Raggfaktor: Njae, de flesta går dit för att dricka öl innan de går vidare, eller för att lyssna på musiken. Bristen på dansgolv gör det mindre lättraggat, även om man kan få napp. Framåt kvällen blir dock ljudnivån så hög att det är svårt att prata. Gillar man hårdrockare är det dock toppen.

Rocks: Rockklubb i Tivolis källare på Mariatorget. Öppet fredag och lördag till 3. Gratis inträde fram till 23. 2 barer.
Klientel: Blandat, hårdrockare, rockers, synthare, SHARP-skins och vanliga människor.
Priser i baren: Fram till 23 kostar en stor blask 26:-, därefter 44:-.
Musik: Hårdrock, rock, synth, både modern och gammal, men inriktat på den hårdare. När jag är där brukar det även spelas några Madnesslåtar. För varje Rammstein som spelas spelas en Kylie Minogue.
Dansgolv: Ja
Raggfaktor: Ja, här finns något för alla, dock väldigt lite desperation.

TN: Synthklubb, en gång per månad i Kolingsborg, Slussen. Öppnar vanligtvis 21 och har öppet till 03. Inträde mellan 60:- - 100:-, beroende på om det är liveband och vilka. Medlemsskap krävs, men är gratis och ordnas via hemsidan, och gäller för all evighet på TN och 80's.
Klientel: Synthare, synthares kompisar, fetishmänniskor och på senare tid en del vanligt folk.
Priser i baren: 34-42, beroende på dryck och serveringskärl.
Musik: Övre dansgolvet, synthpop. Mellandansgolvet, inte helt säker, men lite hårdare, tror jag. Nedre dansgolvet, EBM, mer hard-core.
Dansgolv: Som ses i musikdelen, ja, 3 stycken och bar i varje.
Raggfaktor: Ja, framförallt om man tänder på uniformer, lack, läder, gother, synthare och sånt.

Efter helgen fortsätter recenserandet. Då kommer 80's och Stomp-it bli skärskådade. Stomp-it ska bli kul, hoppas jag. Trist att man har höga förväntningar, det kan ju vara skitdåligt, bara att se hur besviken man blev på Klubb Killers. Visserligen ser det ut på klientelet som att det är rätt typ av ska, sen står det i klubbeskrivningen att de spelar Two-Tone och Oi! Imorrn kväll är det skakväll på Bonden bar, då ska det spelas mest Two-Tone och Oi!. På lördag är själva klubben.

Veckan har varit rätt händelselös, fullt med möten på jobbet. Igår var jag lite amatörpsykolog åt en kompis som har en date som verkar ha svårt att bestämma sig. Hoppas att det löser sig, men hon är värd någon som visar intresse och bryr sig. Jag kände att det var min skyldighet att bjuda på en tröstöl och mitt sällskap.


Lucifer hämtade sig fort från sin utflykt 3 våningar nedåt. Skönt. Inte lika skönt när det är såhär varmt att ha en katt liggandes på vardera sidan om mig på nätterna. Det blir asvarmt, jag tycker att det är rätt varmt ändå, trots att jag bara har påslakan.

Måste lära mig att gå och lägga mig lite tidigare, är så otroligt trött på morgnarna.

8 Comments:

Blogger Lisa said...

bästa Jävel,
skulle lägga till dig på min favoritlista på nyligen.se och råkade trycka på rapportera knappen. typ som att du skulle ha felaktigt pingat. det var inte meningen.

kram
Lisa

01 september, 2005 12:50  
Blogger Johan said...

Hmmm, får se om jag kan förlåta dig...
.
.
.
.
'kej rå, du är förlåten.

Kram Johan

01 september, 2005 13:25  
Anonymous Anonym said...

läskigt med folk som går i ens fotspår..eller är det jag som går i dina? blir dock inge stomp-it pga nån katastrofal bh-dans senaste gången..med tillräckligt mycket alkohol inanför västen kan det inte misslyckas iaf..

01 september, 2005 22:29  
Blogger Johan said...

Ruby>>

Mmmm, med mitt drag av paranoja så är det nog du som förföljer mig.
BH-dans? Vill jag veta?

01 september, 2005 22:35  
Anonymous Anonym said...

skulle inte förvåna mig.. jag är känd för att stalka folk..usch va fel det där lät..borde lära mig att tänka innan jag skriver..och nej du vill nog inte veta...

01 september, 2005 23:24  
Blogger Johan said...

Ruby>>
Stalkande är bra.
OK, då nöjer jag mig med att leva i okunskap.

02 september, 2005 08:44  
Anonymous Anonym said...

Jag är lite förvirrad... Är det inte mittengolvet på TN som är EBM-golvet? Och nedre (om det är öppet) som är mer goth/hårdrock eller nåt? Eller har jag dansat till fel musik? Eller på fel ställe? Vem är jag egentligen?

02 september, 2005 10:59  
Blogger Johan said...

Vonne>> Det är mycket möjligt att jag är förvirrad och har blandat ihop det. Jag brukar vara förvirrad när jag går dit.

02 september, 2005 11:16  

Skicka en kommentar

<< Home