10 oktober 2005

Lång tid, ingen se!

I lördags skrev jag ihop ett jätteinlägg där jag förklarade allt som hade hänt sista tiden och lite om varför det inte hade bloggats något. Aset till internetgud valde dock att tappa bort inlägget på vägen från sparande av inlägg till publicerande. Lite störigt, må jag säga.

Nu ska jag försöka sammanfatta allt som har hänt. Kan inleda med att säga att svaret på Lisas fjortislista får vänta tills jag har lite mer tid.

Har hunnit med att se Kalle och chokladfabriken. Underbar rulle. Depp och Burton är en perfekt kombination.

Var på lunch med S. Jag har fått veta att hon är lite knepig och blir stressad av för mycket kontakt, men det är ändå rätt enerverande. Louise tyckte att jag skulle börja med att bli kompis med henne, och se om det hände något sen. Låter väl som en bra idé. Kanske. Nåväl, har inte några direkta förhoppningar ännu, eftersom jag har fått höra att det är stor möjlighet att hon inte är redo för något ännu. Dags att lära sig från sina tidigare misstag och inte låsa sig vid något förrän det känns helt rätt.

Passade på att få iväg David så att han kunde få sin nästa grad. Det gick bra och han var asnervös innan. Efteråt släpade han med mig till Kelly's. Min tidiga kväll blev plötsligt sen. Karin var där och hade en kompis med sig. Hon var jättecharmig, rolig, trevlig och söt. Enda nackdelarna var väl att hon var gift och bodde i San Diego.

Var på en kanonintressant kurs, men jag tänker vägra skriva vad den heter, för då kommer alla drabbas av tråkslag och somna halvvägs in i bloggen.

Förra veckan var jag i Storhertigdömet, närmare bestämt Helsingfors och knegade. Hotelldöden är verkligen trist. Får glädja mig åt att det hanns med en del läsning. Var även på middag hos Rille och Salla, samt deras knoddar.

Underbart att AIK har gått och blivit klara för Allsvenskan igen. Skönt att säsongen är över, även om man sett en hel del bra spel i år.

I lördags var det Ölmässan. Lyckligtvis var vi ute redan vid 13:30, vilket var tur. Hann med ca 16 smakprov innan vi drog vid 18:30-snåret. Då började det bli olidligt mycket folk därute. Något jag inte förstår är varför folk åker dit och sedan parkerar sina feta arslen vid Kopparbergsståndet och inte provar något nytt, kan de inte bara sätta sig och dricka sin öl på Söderport istället? Åkte hem till David och kollade fotbollen, samt drack vin och GT. Sen ville han gå och sova, så vi hamnade på Valla krog, det lokala haket.

Igår kom Teresa över på pizza och film. Hon ska boka biljett och hälsa på Britt i Sovjet (eller Ryssland som vissa föredrar att kalla det). Hon har tydligen en kompis som skulle vara perfekt för mig. Roligt att träffa alla dessa perfekta matchningar, även om alla inte är perfekta. Gärna mer sånt.

Annars har det blivit några enstaka öl och lite klubbande på senare tid, inte mycket nytt under solen. Möjligtvis har det varit mer att göra på jobbet än vanligt, men det är ganska bra, så länge man slipper övertid.

Nu måste jag nog jobba lite till, det får bli mer skrivande senare.