20 december 2005

Juldags

Då var det snart dags för jul. Skönt med lite ledigt.
Fick frågan om jag hade handlat ännu, men svaret var, som vanligt: Nej, det är inte den 23:e ännu. Traditioner ska man hålla på. Men, ska du springa runt och stressa runt dagen innan, frågar folk då. Nej, varför det, brujar jag fråga tillbaka. Vet jag bara vad jag ska handla behöver jag inte spendera mer än 10 minuter per affär, och mellan klapparna kan jag dricka öl. Var är stressen i det, jag tycker att det är rätt avslappnat. Det som gör att det är trångt och stökigt i butikerna är alla dessa människor som irrar omkring och inte vet vad de ska handla, vad de vill, eller varför de befinner sig där de gör.

Jag har fått synpunkter på mitt sporadiska bloggande, och det beror mestadels på att jag har haft så hysteriskt mycket på jobbet senaste tiden, samt att min dator har varit på verkstaden. Nu fungerar den dock, och jag har skaffat nytt virusprogram som letade upp en trojan som Norton hade missat. Nu funkar den, till och med, ruggigt bra.

Förrförra helgen var underbart skön, inte ute en enda av kvällarna, underbart utvilad.

I helgen blev det en lugn kväll på Rock's, mest för att jag var inställd på att inte gå dit, men blev övertalad i alla fall. Chockerande, men trevligt, nog var det en majoritet tjejer där. Och de spelade en Madnesslåt utan att jag var tvungen att tjata. Enda dåliga var väl att en klumpig människa spillde ut en öl på mig, genom att vara lite fladdrig med armarna.

På lördagen skulle vi på 80's, så jag fixade lite käk åt de som sagt att de skulle vara hungriga. Riktigt smaskig och mustig pastasås, stod på spisen i 7 timmar. Till slut blev vi 13 pers i min tvåa. Lite trångt, men gemytligt. Kanonkväll även på 80's, även här kändes det som en övervikt av tjejer. Trevligt, känns som det brukar vara åt andra hållet. Bra musik hela kvällen, även mycket som fungerade att stompa till.

På söndagen hjälpte jag till att dela ut blommor till trotjänare på över 75 i Odd Fellow. Kul att lyssna på deras historier, även om jag var lite sliten. Sen fick jag även en flaska vin som tack för hjälpen.

På eftermiddagen blev det besök, så jag fick bjuda på lite mat och vin. Sen kollade vi på Die another day. Jag har haft den i ca ett år utan att ha sett den, så det var väl på tiden. Skönt att fördriva tiden med lite sällskap förutom katterna, även om det ändå bara blev lite slöande i soffan så fick man ju i alla fall använda talcentra.

Om önskemål finns kan jag även publicera receptet på den fantastiska pastasåsen.

Ett nyårslöfte i förväg, eftersom jag har slutat med nyårslöften, är att jag ska sluta vara så enormt blygsam när det gäller saker jag faktiskt vet att jag är bra på. Sen ska jag nog försöka vara lite mer framåt, fast tafatthet och blyghet är svårt att arbeta bort, men det är nog lättare när det senaste året verkligen har boostat självförtroendet. Jag trivs verkligen med att vara jag. Lyckligtvis är det inte bara en snedvriden världsbild, det finns andra som trivs i min närhet, förutom katterna. Jag ser fram emot nästa år.

4 Comments:

Blogger Lisa said...

är du med i odd fellow? det är min mammas sambo också. fast i blekinge.

20 december, 2005 18:04  
Blogger Johan said...

Lisa

Japp, varit med i 6 år. Fast i Stockholm.

21 december, 2005 09:49  
Anonymous Anonym said...

nu får du väl tamefan ta och uppdatera nån gång!

09 januari, 2006 10:30  
Blogger Johan said...

OK, jag får väl ta och göra det.

10 januari, 2006 21:26  

Skicka en kommentar

<< Home