10 januari 2006

Uppehåll

Det har visst blivit ett litet uppehåll i bloggandet. Vad har hänt sen sist, undrar då folk. Det har ju varit lite helger och sånt.
Den 23:e var jag hemma hos Henrik som passade på att bli 30. Trevlig liten tillställning.
Efter det hamnade jag på Rocks för att säga God Jul till lite kompisar.
På julafton passade en morbror på att fylla 70, så vi var där och grattade honom och fixade lite mat, han hade caterat från farsgubbens butik. När vi lyckades smita därifrån var det läge att åka hem till föräldrarna för lite julmat och snaps och stilton och pepparkakor och konjak och annat. Framåt 22-snåret åkte jag hem till katterna. Lite trist att vara singel på julen, framförallt på julaftonsmorgon.
Juldagen var jag på sen jullunch hos föräldrarna, där det bjöds på potatisplättar med löjrom till förrätt. Praktiskt med en far med fiskaffär ibland. Varmrätten blev grillade lamkotletter. Kul att grilla i snöstorm. På kvällen tog jag mig in till St Patricks och hade juldagsöl med kompisar. Trevligt, men sent blev det.
Juldagen blev det lite promenad och middag hos en kompis.

På tisdagen var det dags att åka till Småland för att fira en annan morbror som passade på att fylla 60. Han passade även på att fylla sig själv och släkten. 5 BiB på 12 vuxna. En av mina kusiner hävdade att jag hade gått och blivit snygg sedan sist vi sågs. Trevligt!

På onsdagen blev jag frestad att åka till Dubliner's och ta en öl med David och Lelle. Senare kom vi fram till att vi skulle gå på Club Killers på Debaser. Tyvärr var det återigen en besvikelse. Knappt någon andravågsska, men däremot spelade de en hel del rockabilly. Ännu värre var det att man dagen efter fick reda på att det hade varit julska på Bonden. Svarta Hästen hade en av sina kvällar, och där får man alltid höra det man vill. Bittert, men det kommer fler tillfällen.

Nyårsafton var lyckat. 25 pers i Davids tvåa, David jag och Lelle var där tidigt och gjorde snittar, medans Karin gjorde varmrätt. Det blev väldigt uppskattat och folk blev nöjda. Blev en hel del vin, och annat. Jag lyckades till och med hamna iklädd klänning, då det var någon som sade att jag inte vågade byta kläder med Virpi. Nu finns jag förevigad i stay-ups och klänning. Mycket roligt var det. Finns tydligen på bild. Det nya året började fantastiskt bra

Nyårsdagen tillbringades under täcke i soffan.

I torsdags lyckades jag bli bjuden på middag, även om jag fick hjälpa till att laga den själv. Blev en liten gryta av julmatsrester. Mycket gott och jag fick beröm för den. På fredagen blev jag iväglurad till Rocks (för ovanlighetens skull) av David, som lockade med gratis öl.
Lördagen skulle Karin på möhippa, så David passade på att bjuda in till grabbkväll med poker. Lyckades torska sammanlagt 76 kronor, men det var en trevlig kväll. På söndagen blev det en liten promenad och lite hälsosam måndagsångest.
Den här veckan börjar det sakta, men säkert trappas upp i arbetsmängd, för att nästa vecka bli fullt upp.
På fredag har dock Pelle bjudit på middag, så vi kommer bli ett gäng där.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

sådära..det var väl inte så svårt? du är fröken ruby (a.k.a stalker) nöjd.

10 januari, 2006 23:18  
Blogger Johan said...

Vad skönt, en missnöjd stalker vill man ju inte ha.

11 januari, 2006 09:07  
Blogger A. von Achtersnurra said...

Det verkar vara mkt mat i din värld.

Var i denna stad (läs: Sthlm) köper man Stilton? Ica och den lokala ostbutiken har, hör och häpna, inte detta. I-landsproblem, jag vet.

God fortsättning förresten...

12 januari, 2006 14:32  
Blogger Johan said...

Mat är underbart.

Farsgubbens butik, Gamla Stans Fisk, har Stilton. Inte krukvarianten, utan riktig. Mitt Vivo, vid Telefonplan, hade Stilton.
Tyvärr stängde han igen fiskaffären för renovering i tisdags, värden betalar hela kalaset, och de får mycket rymligare, men det kommer vara stängt till mitten av februari. Där finns dock en av Stockholms bästa ostdiskar.

12 januari, 2006 14:41  
Blogger A. von Achtersnurra said...

Tack. Jag som fikade på Tabaco vid Munkbrogatan i fredags. Nu har jag en anledning att traska dit igen om en månad.

12 januari, 2006 15:15  

Skicka en kommentar

<< Home