19 januari 2006

We'll meet again

Då var det dags igen. Pikarna haglar över mitt sporadiska bloggande, och jag vill ju inte göra mina läsare, beundrare, beundrarinnor, fans, receptjägare eller stalkers besvikna. Ni som inte fanns med i den uppräkningen behöver inte känna er besvikna, jag saknar helt enkelt ord.

Är just nu inne i årets roligaste (nåja) tid, nämligen bokslutsgranskning. Detta innebär att man är på jobbet strax innan 8 och går från jobbet runt 21, eller senare. När man kommer hem tar man ett glas vin och pratar med katterna. Det blir inte heller så mycket matlagande, men lyckligtvis bjuder jobbet på maten, så man slipper svälta. Har en roquefort hemma som jag natagligen bör äta upp innan den bryter sig ur kylen och tar över lägenheten. Mutar den katterna med tonfisk bör det inte vara några problem att få deras stöd. Eftersom man inte riktigt sprudlar av städenergi när man kommer hem ser det ut som ett zigenarläger hemma, måste försöka hinna med sånt i helgen.

Var och tränade imorse, men Lelle hade tydligen bestämt sig för att låta bli att tala om att han inte skulle dyka upp, så det blev att träna solo. Hade ett underbart soundtrack i lurarna på väg till träningen, ibland måste shufflefunktionen känna av vad jag vill ha:
1. Geno - Dexy's Midnight Runners
2. Jackie Wilson said - Dexy's Midnight Runners
3. A rush and a push and the land is ours - The Smiths
4. Rat race - The Specials
5. Lola - Madness
6. Nite Club - The Specials
7. Madness - Madness
8. Space oddity - David Bowie
9. Love struck - Madness

Blev en liten omväg på väg till jobbet, eftersom jag halvvägs in i permafrosten insåg att jag glömt kavajen med plånbok hängande i hallen. Tillbaka genom den arktiska snöstormen, brotta ned isbjörnen utanför porten, springa upp, morsa på de yrvakna katterna, på med kavaj, kolla en gång till att espressobryggaren är avstängd, och rusa iväg till tricken. Sen iväg och träna. Härligt att Martens har så hal sula och den svenska vintern pendlar i temperatur, snö i mängder, töväder som packar snön, sedan arktisk kyla, vilket leder till en underbar, men inte slät, isgata till tunnelbanan.

Imorrn blir det ingen övertid. Funderar på att köpa någon smaskig mat, laga den, sitta i soffan och äta med lite gott vin och bara vara. Visserligen vore det kul med annat sällskap än katterna, men jag får nog överleva. Kommer troligtvis somna tidigt i alla fall.

En pina att jobba så sena kvällar under så lång tid, framförallt när man vill laga lite god mat.

Skönt, inga krav att få se bilder på mig i stay-ups. Visserligen skulle väl Bloggers servrar dö av spontan självantändning om en sån bild laddades upp.

Nåväl, åter till prickning av årsredovisning, och jag ger er ett icke-bindande löfte att det inte kommer ta så lång tid till nästa gång.

Ikväll ska jag tydligen på bio också, får se om jag kan hålla mig vaken.

Har för övrigt en ny favoritblogg (förutom min egen), nämligen: Dante's färd mot vuxenvärlden. Har ni problem med konstiga tecken, klicka bara på uppdatera-knappen.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Själv tycker jag bäst om när träningskompisar avbokar när jag redan hunnit iväg till gymmet. Annars är det så lätt, ack så lätt att åter lägga huvudet på kudden och nanna vidare ett tag.

19 januari, 2006 09:50  
Blogger Johan said...

Mmmm, hade jag vetat att jag hade fått träna solo hade kudden varit väldigt duktig på att hålla mig kvar i sängen.

19 januari, 2006 09:52  
Anonymous Anonym said...

Du ser, du ska tacka honom!

/Inger

19 januari, 2006 13:20  
Blogger Johan said...

Inger>
Jag har redan tackat honom och påpekat att han ligger efter med träningen.

19 januari, 2006 14:03  
Blogger A. von Achtersnurra said...

Jag är visserligen infödd stockholmska, men vad sjutton är "tricken"? Aldrig hört det ordet.

19 januari, 2006 17:11  
Blogger Anette said...

Johan,

du har just löst problemet med de konstiga tecken jag får när jag försöker läsa Dantes sida - nog för att det gjorde läsningen lite mer intressant men det tog sin lilla tid ;)

/Anette

19 januari, 2006 17:36  
Blogger Johan said...

Anna>>
Tricken=Tunnelbanan
Skulle tro att det är ganska väletablerat slang, jag fick lära mig det av min farfar i alla fall, och han är infödd Kungsholmsbo.

Anette>> Bara glad att jag kan hjälpa till.

20 januari, 2006 10:02  

Skicka en kommentar

<< Home