11 oktober 2005

Klädstilslista

Känner pressen från både Lisa, Sessan och Brunchgirl, och måste därför lista min kläd-/modelista. Får se om förvåningen blir stor att jag nappar...

MIN KLÄDSTIL: Olika, på arbetstid är det kostym eller liknande för det mesta. På fritiden är det casual-/two toneinspirerat
MINA FAVORITDESIGNERS/MÄRKEN: Fred Perry, Ben Sherman, Merc, Sir, Lee, HM, SOC, Garwood, McGordon (det är ju inte så att man har en kassakista som är oändlig) och många, många fler
KLÄDBUDGET VARJE MÅNAD: 500-1500:-. Sen jag tappade 20 kilo har klädbudgeten gått upp, måste ju förnya garderoben, ofantligt roligt, men dyrt, man märker att man är rätt klädintresserad i alla fall.
MIN STILIKON: Graham McPherson (Suggs), Terry Hall
MITT MODEMÅSTE I HÖST: Snart börjar det bli tillräckligt kallt för att jag ska kunna ta fram trekvartsrocken. Äntligen. Nu skulle man bara ha en snygg hatt.
MIN VÄRSTA MODEMISS: Förr om åren när jag hade jeans-outfit. Skrämmande men sant, gick runt med jeans, jeansskjorta och jeansjacka.
MITT VÄRSTA KLÄDMINNE: Hela perioden i ovanstående.
MITT BÄSTA KÖP: SIR-kostym som köptes för 1900:-. Perfekt passform över hela, till och med så att man fick kommentarer för en snygg häck.
MITT SÄMSTA KÖP: Svårt att säga, men det kan vara den aprikosfärgade pikétröjan. Nog enda gången en expedit inte har gett ett vettigt tips. Den kändes så fel.
MITT FAVORITPLAGG: Svårt att säga, men det är nog mina senaste inköp bland pikétröjor, en Fred Perry, en Ben Sherman och två SIR.
MINA FAVORITSKOR: Här måste jag nog säga mina 8-håls DR Martens, självklart utan hätta. Funkar till och med att ha på jobbet om man putsar upp dem, och de är gudomligt sköna. Har inte haft skavsår en enda gång.
MINA FAVORITJEANS: De jag har på mig nu, ett par Lee Roscoe.
MITT DYRASTE PLAGG: Måste vara min skinnjacka. En favorit även den, men den är ofodrad, så den är för varm för sommaren och för kall för vintern, om man inte har en stickad tröja under.
MITT SMYCKESSKRIN: Nu har jag visserligen inget smyckeskrin, men det som alltid är på är mitt halsband som jag fick när jag fyllde 25, som ersättning för mitt gamla från 18-årsdagen, som blev stulet. I övrigt tar jag aldrig (förutom vid dusch, disk, handtvättning och träning) av mig mina två ringar. Annars finns det en hel del manschettknappar.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

cherryröda? hum nej svarta eller hur? såklart dom är svarta..eller?

13 oktober, 2005 12:39  
Blogger Johan said...

Svarta. Var sugen på ett par oxblodsröda, men jag valde de svarta, då kan man ha dem även på jobbet, även om jag gillar de oxblodsröda som har blivit Madness signum.

13 oktober, 2005 13:32  
Anonymous Anonym said...

äh jag visste det

13 oktober, 2005 17:05  
Blogger Johan said...

Är det så uppenbart? ;)

13 oktober, 2005 19:42  
Anonymous Anonym said...

usch ja så förutsägbar du är haha..(erhm men om du är det varför behövde jag då ställa frågan? hum)men svarta är fint. det är ok du är förlåten även om jag innerst inne hoppats på de cherry/oxblodsröda....
3dje gången jag är inne här idag..hum vad säger det om mig...

13 oktober, 2005 20:32  
Blogger Johan said...

Mmmmm, planerar att köpa de röda när jag blir hysteriskt rik.

Jag är beroendeframkallande, så enkelt är det. ;)

14 oktober, 2005 10:43  
Blogger Alison said...

Aprikosfärgad piké... iiiiiiih. :)

Aprikos borde bannlysas som färg. Det passar verkligen inte på någonting. Tapeter, kläder, smink - nej, nej, nej.

15 oktober, 2005 14:03  
Blogger Johan said...

Alison>>
Nej, jag måste ha varit full när jag köpte den.

17 oktober, 2005 08:43  

Skicka en kommentar

<< Home